DESIGN

06/05/2016 at 13:08

Fieldcandy: snoep voor in het festivalgras

Ze zijn er weer, de muziekfestivals, met kamperen in de naburige wei. Voor wie met wat anders wil uitpakken dan de zoveelste 2-seconds-Decathlon-tent, zijn er de betere exemplaren van Fieldcandy. Groot genoeg voor twee of drie festivalgangers, maar vooral: met uitzonderlijk veel aandacht voor de opdruk, ze zijn opvallend mooi. En je kan ze zelfs pimpen met een extra shelter vooraan, een bijbehorende vlag of een heus uithangbord, als aan een pub.

Het idee van de pub is geen toeval: de tenten van Fieldcandy worden ontworpen, geproduceerd én digitaal bedrukt in het Verenigd Koninkrijk. En ze zijn van de stevigere soort: 100 % waterdicht, zeer UV-resistent, buiten- en koelere tent, en met minimaal twee jaar garantie. Meestal ook personaliseerbaar, met je naam bijvoorbeeld, wel handig op een overvolle festivalwei. Wat ook kan bij Fieldcandy: een reeks tenten helemaal op maat laten bedrukken, al vanaf enkele exemplaren, volgens een eigen ontwerp. Interessant voor wie een event organiseert, of als erg kwaliteitsvol promo-item.

Goedkoop zijn die exclusievere tenten niet. De basisversie in één kleur – waaronder ook een mooi snow white – wordt bij u thuis geleverd voor 284,5 euro, de echt leuke mét prints voor 373 euro, daarmee val je natuurlijk pas écht op. En ook wel tof: de marketeers van Fieldcandy gaven ze namen mee als ‘What a melon’, ‘Don’t be a leopard’, ‘Animal farm’, ‘Men only’, ‘Get a room’, ‘Bricks and mortar’, ‘Fully booked’ of ‘World’s smallest pub’. Er zijn ook limited editions met een artistieke print, al kosten die al bijna 500 euro. En da’s geen klein bier voor een festivaltent.

[wzslider interval=”2500″ transition=”‘slide'”]