Ikea bouwt samen met Marriott economy hotels

Moxy

De vastgoedpoot van Ikea start samen met Marriott International een nieuw hotelmerk: ‘Moxy’. Daarmee lanceert het in het economysegment een nieuw concept dat hedendaagse reizigers aanspreekt met goed uitgeruste, hippe driesterrenhotels. Grote platte tv-schermen op de kamers, vlotte links met social media, aangename no nonsenseservice, bars met lokale bieren:  het idee is gedurende twee jaar tot in de details onderzocht en uitgetekend.

Met Moxy zetten ze een sterk merk neer in een markt waarin amper 20% ‘branded’ is. Voor Marriott is dit een manier om snel een sterke positie te verwerven in een segment waarin het nu nog niet zo actief is. Voor Ikea is dit een duurzame investering in vastgoed, de groep is ook eigenaar van verschillende Europese hotels. Het eerste Moxy Hotel opent begin 2014 al in Milaan, gevolgd door Berlijn, Frankfurt en Londen. Ook België staat op het programma, volgens de promofilm zou het eerste wel eens in Brugge of Gent kunnen komen.

www.moxyhotels.com


door