MODE

11/02/2014 at 15:57

Frisse blik op Paris Fashion Week

Verdienen bloggers nog een plek op fashion shows? Of moeten modehuizen weer focussen op klassieke journalisten en buyers? Wat is de meerwaarde van die shows eigenlijk? Kunnen ze de grote budgetten niet beter investeren in online communicatie?

Met deze en andere prangende vragen trokken journaliste Sofie Wielandts en monteur Melanie Van den Plas naar de vorige Paris Fashion Week. En ze produceerden er een frisse video over, met antwoorden en inzichten die ertoe doen.

De reportage toont hoe het er op en rond het modecircus aan toegaat. Dus niet alleen beelden van de shows zelf. Maar ook van mannen en vrouwen die zonder uitnodiging naar de evenementen afzakken. Studerende modeontwerpers in eigen kledij bijvoorbeeld, in de hoop opgemerkt te worden. Of beginnende acteurs die erop rekenen gefotografeerd te worden door een grote naam, als opstap naar goedbetaalde jobs.

Boeiende beelden, van Clipped. Te volgen, die dames.

Clipped is een initiatief van freelancers Sofie Wielandts en Melanie Van den Plas. Sinds het najaar van 2013 brengen ze via filmpjes online lifestyle verhalen.  Ook te volgen via hun Facebookpagina.

Paris Fashion Week Clipped 1 Paris Fashion Week Clipped 2 Paris Fashion Week Clipped 3 Paris Fashion Week Clipped 4